tisdag 22 februari 2011

Tar sikte på en plats i regionfullmäktige

Först och främst vill jag tacka de 309 som aktivt kryssade mitt namn i valet till regionen i samband med valet 2010. Jag blev förste ersättare i regionfullmäktige. Nu har Valprövningsnämnden beslutat att det ska ske omval/nyval till regionfullmäktige i Västra Götaland, vilket kommer att ske söndagen den 15 maj. Troligtvis kommer Folkpartiet liberalerna i Göteborgs valsedel mer eller mindre se ut som den gjorde i samband med valet 2010, vilket skulle betyda att jag kandiderar på plats nummer 5.

Mitt mål med det kommande valet är att dels ta plats som ordinarie ledamot i regionfullmäktige och dels öka antalet personkryss. På den här bloggen, www.kryssadaniel.nu, kommer du kunna följa min kampanj till regionen, få veta vad jag tycker och göra en insats för en mer liberal region.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar